Tuesday, February 14

Tie the knot


Salam.

Dah jadi lumrah manusia untuk mendirikan rumahtangga. Sampai bila nak duduk bawah ketiak mak bapak kan. One day kita kena jugak bertanggungjawab jadi wife, mom, grandma *InsyaAllah kalau panjang umur.
Begitu jugak dengan aku mesti lah selalu berangan-angan nak kawen ada rumahtangga yang bahagia..

Kejapp.. Aku dah kenapa cakap macam makcik-makcik ni.. Malu je -.-

Okay, sambung.

Tapi sebelum aku melayari alam perkahwinan ni *cewahh* aku nak cukup/khatam ilmu perkahwinan yang dituntut agama.. Terdetik hati aku masa aku baca novel Versus yang pernah aku cerita previously. Cerita tu banyak tekankan ilmu agama sebelum melayari alam perkahwinan. Tapi diorg tetap open-minded macam remaja sekarang sebab diorang umur lebih kurang aku.. 20+..

Buat masa sekarang aku dah ada teman hidup dengan izin Allah aku harap sampai ke jinjang pelamin lah kannn.. And aku cuba sedaya upaya ubah diri aku lebih baik && dia juga.. InsyaAllah.. Aku cuba slow-slow..

Aku dah plan lepas habis degree nak kerja terus cari duit and terus kawen.. Apa? Gelojoh?
Bukan ke benda baik kena dipercepatkan..



*Tipu kalau korg tgk cerita Gemersik Kalbu, Vanilla Coklat, Ombak Rindu korg tak ada rasa perasaan over excited nak kawen muda macam minah atas ni. *rollingeyes

No comments:

Post a Comment